ASHBi Seminar by Dr. Shota Nakanoh from Babraham Institute /

この度、イギリス・Babraham Instituteより中能 祥太 博士をお招きし、2023年12月18日にASHBi Seminarを開催します。

中能 祥太博士は、京都大学(阿形清和教授)で鳥類と爬虫類の多能性に関する研究で学位を取得されました。その後、イギリスのケンブリッジ大学(Ludovic Vallier教授)およびバブラハム研究所(Teresa Rayon博士)にて、多能性幹細胞を使い初期発生の仕組みを明らかにする研究を進められています。本セミナーでは、ヒトの羊膜外胚葉と表皮外胚葉が類似していることの生物学的意義について、最新の研究成果を発表いただきます。

ご興味のある方は是非ご参加ください。



We will have ASHBi Seminar with Dr. Shota Nakanoh from Babraham Institute as a lecturer.

Dr. Shota Nakanoh earned his bachelor's, master's and PhD degrees from Kyoto University under supervision of Dr. Kiyokazu Agata for the studies of embryonic pluripotency in birds and reptiles. He has further developed expertise in human pluripotent stem cells in Ludvic Vallier lab at University of Cambridge and Teresa Rayon’s lab at Babraham Institue, UK. In this seminar, Dr. Nakanoh will introduce his recent research on how amniotic and surface ectoderms diverse in human embryos.

開催日

  • 2023/12/18

    16:30–17:30 [JST]

開催場所(方法)

医学部B棟地下大会議室
*会場参加については先着順とし、定員(40名)になり次第、締め切ります。

Conference Room (B1F, Faculty of Medicine Bldg. B)
[note] On-site participation will be closed when a capacity is reached.

詳細

講演タイトル| Differentiation of human amniotic and surface ectoderms
講師| 中能 祥太 博士 (Postdoctral fellow, Babraham Institute, UK)
詳細 | https://ashbi.kyoto-u.ac.jp/events/ashbi-seminar_231218/
対象者| 大学や研究機関に所属する研究者、及び、学生
言語| 英語


Title| Differentiation of human amniotic and surface ectoderms
Lecturer| Dr. Shota  Nakanoh (Postdoctral fellow, Babraham Institute, UK)
Detail | https://ashbi.kyoto-u.ac.jp/events/ashbi-seminar_231218/
Eligibility | Academic researchers and students
Language | English

申し込み

要申し込み

https://forms.gle/DZLaHCwEDRNeTR5q6

*会場参加については先着順とし、定員(40名)になり次第、締め切ります。
[note] On-site participation will be closed when a capacity is reached.

参加費

無料

お問い合わせ

お問合せ| ASHBi-info[*]mail2.adm.kyoto-u.ac.jp
[*]を@に変換下さい。


Contact| ashbi-info[*]mail2.adm.kyoto-u.ac.jp
Please change [*] to @.

  1. ホーム
  2. イベント・セミナー
  3. ASHBi Seminar by Dr. Shota Nakanoh from Babraham Institute /